Doneseno rješenje o provođenju istrage protiv trojice okrivljenika
Osnovano se sumnja da je u razdoblju od 6. svibnja 2021. do 9. srpnja 2021. u Čakovcu, prvookrivljeni kao župan Međimurske županije poduzeo potrebne radnje da osigura ponovno imenovanje drugookrivljenog na položaj člana upravnog vijeća Županijske uprave za ceste Međimurske županije (dalje ŽUC) za što je prethodno od drugookrivljenog primio mito. Naime, drugookrivljenom je mandat u navedenom tijelu istjecao u srpnju 2021. godine, pa je znajući da prvookrivljeni kao višegodišnji župan ima veliki utjecaj na donošenje odluka Skupštine Međimurske županije (dalje: Skupština) i njezinih radnih tijela, u tijeku predizborne kampanje za lokalne izbore u toj županiji na kojim izborima je prvookrivljeni bio kandidat za župana u novom mandatu, 6. svibnja 2021. zatražio od prvookrivljenog da mu, u slučaju da bude ponovo izabran za župana, osigura novo imenovanje na položaj člana upravnog vijeća ŽUC-a. Kao nagradu za poduzimanje tih radnji drugookrivljeni je prvookrivljenom dao 10.000,00 kuna, koji je novac prvookrivljeni primio i prihvatio navedeno traženje. Nakon što je prvookrivljeni ponovno izabran za župana Međimurske županije, koristeći okolnost da je u lipnju 2021. godine održana konstituirajuća sjednica Skupštine u kojoj apsolutnu većinu imaju vijećnici izabrani s njegove kandidacijske liste kao i okolnost da većinu članova Odbora za izbor i imenovanja čine vijećnici izabrani s navedene kandidacijske liste, radi realizacije dogovorenog ishodio je da se na dnevni red sjednice Skupštine održane u srpnju 2021. godine uvrsti prijedlog odluke o imenovanju predsjednika i članova upravnog vijeća ŽUC-a, te da navedeni Odbor predloži drugookrivljenog za člana upravnog vijeća ŽUC-a, koji prijedlog je Skupština usvojila i donijela Odluku kojom je za člana tog Upravnog vijeća, između ostalih, imenovan i drugookrivljeni.
Nadalje se osnovano sumnja da je prvookrivljeni, u razdoblju od 29. ožujka 2021. do 28. travnja 2021. u Čakovcu, koristeći autoritet župana Međimurske županije, zatražio od trećeokrivljenog pročelnika Upravnog odjela za opću upravu i imovinsko-pravne poslove te županije da u Odsjeku za imovinskopravne poslove zaposli nećakinju svoje poznanice na radnom mjestu koje bi bilo adekvatno njezinoj stručnoj spremi sveučilišnog ili stručnog prvostupnika javne uprave i za koje se ne traži radno iskustvo na odgovarajućim poslovima, iako je znao da postojećim Pravilnikom o unutarnjem redu upravnih tijela u navedenom Odsjeku nije sistematizirano nijedno radno mjesto za koje bi kao uvjet stručnog znanja bio propisan takav stupanj stručne spreme. Trećeokrivljeni je na to pristao, pa je u cilju realizacije traženja prvookrivljenog poduzeo radnje u svrhu izmjena i dopuna spomenutog Pravilnika koje je potpisao prvookrivljeni, a kojima je sistematizirano novo radno mjesto prilagođeno stupnju stručne spreme osobe koju je trebalo zaposliti. Nakon toga je trećeokrivljeni raspisao javni natječaj za prijam u službu vježbenika na navedeno radno mjesto te je tijekom provedbe predmetnog natječaja, a kako bi osigurao ostvarivanje najboljeg rezultata na testiranju upravo toj osobi, na traženje prvookrivljenog omogućio toj osobi uvid u pitanja i zadatke prije provođenja testiranja. Zatim je po provedenom natječajnom postupku donio rješenje o njenom prijmu u službu na određeno vrijeme u navedeni Upravni odjel u svojstvu vježbenika na radno mjesto višeg upravnog referenta za imovinsko-pravne poslove.
Također se osnovano sumnja da je prvookrivljeni, u razdoblju od prosinca 2020. do 3. veljače 2021. u Čakovcu, poduzeo radnje radi zapošljavanja jedne osobe na radno mjesto samostalnog upravnog referenta za udruge u Upravnom odjelu za opću upravu i imovinsko-pravne poslove Međimurske županije koja u postupku na temelju raspisanog oglasa za prijam u službu na određeno vrijeme u navedenom Upravnom odjelu nije zadovoljila na testiranju te po broju bodova nije ostvarila ni pravo izlaska na intervju. Naime, nakon što je po provedenom postupku doneseno rješenje o prijmu druge izabrane kandidatkinje koja je u međuvremenu odustala od zaposlenja, prvookrivljeni je koristeći autoritet župana Međimurske županije, zatražio od trećeokrivljenog pročelnika tog Upravnog odjela da poništi predmetni oglas iako je postojala i mogućnost izbora drugog kandidata s rang-liste kandidata prijavljenih na isti oglas. Jednako tako je od njega zatražio da tijekom provedbe ponovljenog oglasa osigura ostvarivanje najboljeg rezultata osobi koja nije zadovoljila na testiranju u postupku po prvom oglasu i da na navedenom radnom mjestu zaposli upravo tu osobu. Na to je trećeokrivljeni pristao pa je u cilju realizacije zatraženog donio odluku o poništenju oglasa, a zatim je ponovno raspisao oglas za isto radno mjesto. Prije provođenja testiranja osobi koju je trebalo zaposliti trećeokrivljeni je omogućio uvid u pitanja i zadatke i time joj osigurao ostvarivanje najboljeg rezultata, nakon čega je donio rješenje o prijmu te osobe u službu na određeno vrijeme u navedeni Upravni odjel na radno mjesto samostalnog upravnog referenta za udruge.
USKOK će sucu istrage Županijskog suda u Zagrebu predložiti određivanje istražnog zatvora protiv trećeokrivljenika. Za ostale okrivljenike neće se predložiti određivanje istražnog zatvora jer za to nema zakonskih osnova. Nakon što je prvookrivljeni iznio obranu i podnio ostavku na funkciju župana više ne egzistiraju zakonske osnove za predlaganje istražnog zatvora.