Podignuta optužnica protiv osmero okrivljenika
Optužnicom se I. okr. tereti da je, u razdoblju od točno neutvrđenog dana sredinom 2019. do 11. lipnja 2022. u Hrvatskoj i Sloveniji, povezao u zajedničko djelovanje II. i III. okr., policijske službenike Postaje granične policije Macelj Policijske uprave krapinsko – zagorske, IV. i V. okr. te više zasad nepoznatih policijskih službenika iz Slovenije, s ciljem pribavljanja nepripadne materijalne koristi za sebe i druge omogućavanjem zainteresiranim osobama pribavljanje i korištenje službeno neobjavljivih podataka MUP-a o raspisanim potragama i drugim poduzetim policijskim mjerama i radnjama, te omogućavanjem državljanima zemalja izvan Europske unije boravak na području država članica Schengenskog prostora protivno propisanim uvjetima evidentiranjem fiktivnih prelaska državne granice. Za navedeno su zainteresirane osobe, uglavnom državljani Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, među kojima su i VI., VII. i VIII. okr., plaćale dogovorene novčane iznose.
U realizaciji navedenog, I. okr. je nakon dogovora sa zainteresiranim osobama o vrsti usluge i visini novčane naknade od njih primao podatke o osobama za koje je u bazama podataka MUP-a potrebno izvršiti tražene provjere, te putne isprave koje je potrebno skenirati ili u koje je potrebno otisnuti štambilje granične policije o ulazu i izlazu iz države, a koje su mu dostavljane posredstvom V. okr. ili neposredno. Potom je te podatke i putne isprave I. okr. dostavljao II. i III. okr. koji su, sukladno prethodnom dogovoru s njim, za unaprijed dogovorenu novčanu naknadu koju im je osobno uručivao, obavljali tražene provjere u bazama podataka kojima raspolaže granična policija. Osim toga je II. okr., radi provjere mogućnosti otkrivanja znakova krivotvorenja nevjerodostojnih putnih isprava i stvarnih identiteta korisnika pri njihovoj kontroli, skenirao dostavljene isprave. Po obavljenim provjerama II. i III. okr. su pribavljene podatke dostavljali I. okr., koji ih je prosljeđivao naručiteljima, iako su svi bili svjesni da pristup i dostupnost takvih podataka neovlaštenim osobama nije dozvoljen, niti se može ostvariti bez podnošenja opravdanog i obrazloženog zahtjeva nadležnom tijelu.
Također su II. i III. okr. evidentirali prelaske državne granice osoba koje u stvarnosti nisu pristupile graničnom prijelazu, pri čemu je II. okr. to činio unosom podataka u evidencije Nacionalnog informacijskog sustava za upravljanje državnom granicom, a III. okr. otiskivanjem štambilja granične policije o ulazu i izlazu iz države u putne isprave koje su mu bile dostavljene. Istovremeno su navedeno činili i zasad nepoznati policijski službenici s područja graničnog prijelaza Slovenije s Hrvatskom koje je I. okr. prethodno angažirao u tu svrhu za novčanu naknadu.
Unaprijed dogovorenu novčanu naknadu zainteresirane osobe predavale su I. okr. neposredno, putem trećih zasad nepoznatih osoba ili posredstvom IV. i V. okr., koje su uplaćeni novac podizale u poslovnicama za dostavu gotovog novca i predavale ga I. okr., znajući stvarnu svrhu tih uplata.
Na opisani način okrivljenici su državljanima zemalja izvan EU omogućili boravak na području država članica Schengenskog prostora protivno propisanim uvjetima, a većem broju neovlaštenih osoba omogućili su nezakonito pribavljanje podataka pohranjenih u nacionalnim bazama podataka MUP-a, Schengenskog informacijskog sustava i bazama podataka Interpola. Tako su se nepripadno materijalno okoristili i to I. okr. za najmanje 5.379,76 eura, II. okr. za najmanje 14.970 eura, a III. okr. za najmanje 8.370 eura.
USKOK je u optužnici predložio produljenje istražnog zatvora protiv jednog okrivljenika kao i određivanje istražnog zatvora u odnosu na još jednog okrivljenika.